- Dunion Case Keepershandschoenen.nl
- Resultaten 2017 t.o.v. 2016
- Resultaten 2018 t.o.v. 2017
- Werkzaamheden
Dunion Case: Keepershandschoenen.nl
Sinds wij de marketing activiteiten van Keepershandschoenen.nl in de loop van 2016 hebben overgenomen zijn de resultaten aanzienlijk verbeterd. Door gebruik te maken van verschillende marketing elementen hebben wij deze resultaten zeer positief kunnen beïnvloeden. Deze combinatie van disciplines bestond uit SEA via Google Ads, SEO door het optimaliseren van hun website, E-mail Marketing en Social Advertising via Facebook en Instagram. Begin dit jaar zijn we ook begonnen met Marketplace Marketing, waarvan we uit ervaring weten dat dit voor een enorme omzet boost zorgt.
Keepershandschoenen.nl Case Resultaten 2017 t.o.v. 2016
- Gebruikers+ 25,33%
- Nieuwe gebruikers+ 25,94%
- Sessies+ 58,66%
- Conversie ratio+ 9,14%
- Transacties+ 73,15%
- Omzet+ 68,69%
Keepershandschoenen.nl Case Resultaten 2018 t.o.v. 2017
- Gebruikers + 36,42%
- Nieuwe gebruikers+ 35,93%
- Sessies + 44,22%
- Conversie ratio+ 22,11%
- Transacties+ 76,11%
- Omzet+ 65,61%
SEA
Om te starten hebben we in Google Ads de Search Campagnes voor zowel Nederland als België op verschillende manieren geoptimaliseerd. Dit zorgde eigenlijk in de eerste maanden al direct voor een boost in de resultaten. Verder hebben we de product feed in Google Ads geoptimaliseerd zodat de Google Shopping campagnes ook een stuk beter gingen presteren.
De sleutel tot het behouden van deze stijgende lijn zit hem in het continu bijhouden en vernieuwen van de Google Ads campagnes. Zeker 2 keer in de week maken wij wel aanpassingen aan al onze Google Ads accounts om deze steeds beter te laten presteren.
SEO
In 2016 hebben we gelijk de website van Keepershandschoenen.nl vernieuwd dit was een ideale eerste stap naar betere prestaties op dit gebied. We zijn vanaf toen continu bezig geweest met het optimaliseren van de SEO. In eerste instantie waren deze optimalisatie slagen vooral heel technisch, omdat de oude website veel errors kende. Hierna zijn we aan de slag gegaan met acties als het toevoegen van nieuwe SEO geoptimaliseerde content.
Deze inzet van SEO gecombineerd met de SEA aanpassingen zijn een ideale combinatie om betere resultaten te genereren.
Social Advertising
In een later stadium zijn we voor Keepershandschoenen.nl ook aan de slag gegaan met Social Advertising via Facebook en Instagram. Deze Social Media platformen hebben wij op verschillende manieren gebruikt. We hebben Brand Awareness campagnes gebruikt om het bedrijf meer naamsbekendheid te geven. Om meer traffic naar de website te krijgen hebben we campagnes opgezet gericht op clicks en landing page views. En we hebben natuurlijk conversie campagnes opgezet om meer producten te verkopen, vooral bij acties gaf dit een enorme boost. Na het genereren van veel traffic konden we ook mooie retargeting campagnes opzetten voor Keepershandschoenen.nl.
E-Mail Marketing
We hebben slim gebruik gemaakt van E-Mail Marketing voor retargeting doeleinden en het verhogen van de Customer Loyalty. Met een gepersonaliseerde boodschap kun je je doelgroep zo op het juiste moment en op de juiste manier bereiken.
Marketplace Marketing
Sinds begin dit jaar zijn we voor Keepershandschoenen.nl ook begonnen met Marketplace Marketing. Uit ervaring weten wij dat het verkopen via Marketplaces voor een enorme omzet boost zorgt. We zijn voor hun begonnen met het verkopen via Bol.com, maar er staan voor de toekomst nog meer Marketplaces op de planning zoals bijvoorbeeld Beslist.nl.