Gratis analysevan uw website
of webshop?
Klik hier

Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing, oftewel SEM (Search Engine Marketing), is het specialisme dat webpagina’s vindbaar maakt bij zoekdiensten. Een webpagina krijgt hierdoor een hoge prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine wanneer een zoekmachinegebruiker een relevante zoekterm intypt. Kortom zoekmachine marketing zorgt voor zoekmachine optimalisatie waardoor een webpagina snel wordt gevonden. Zoekmachinemarketing is te onderscheiden in Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel Search Engine Optimization (SEO) in het Engels genoemd. SEO optimalisatie is een combinatie van onder andere content optimalisatie, linkbuilding en websitetechniek. Dit zorgt ervoor dat de relevantie met belangrijke zoekwoorden wordt vergroot en de autoriteit van een website stijgt. Wanneer Google algoritme een hoge kwaliteitsscore aan een webpagina toekent, komt een webpagina bovenaan in de Google zoekmachine terecht. Kortom SEO optimalisatie wordt gebruikt om een website hoger te laten ranken binnen de organische (niet betaalde) zoekresultaten van een zoekmachine. De voornaamste reden voor zoekmachine optimalisatie is om organische (kosteloze) bezoekers te genereren. Lees hier meer informatie.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren wordt ook wel Search Engine Advertising (SEA) in het Engels genoemd. Deze vorm van adverteren wordt in verschillende zoekmachines gebruikt zoals Google (Adwords) en Bing (Bing ads). Dit kan in de vorm van visuele (product)advertenties en tekstadvertenties. Deze tekstadvertenties zijn gebaseerd op de zoekwoorden van de zoekmachine gebruiker. De visuele productadvertenties worden gegenereerd met behulp van een product feed. Door deze vorm van zoekmachine adverteren wordt er behoefte opgewekt bij de doelgroep en is de webpagina goed vindbaar om deze behoeftes te vervullen en conversies te genereren. De voornaamste reden voor zoekmachine adverteren is maximaal rendement halen uit het opgestelde advertentiebudget.

Google Ads

Google Ads, wat voorheen Google Adwords werd genoemd, is een online advertentieplatform dat ontwikkeld is door Google. Op dit platform kunnen adverteerders betalen voor het weergeven van letteradvertenties, serviceaanbiedingen, productvermeldingen, video-inhoud en het genereren van mobiele toepassingsinstallaties binnen het Google advertentienetwerk. Bij het opzetten van een Google Adwords campagne kan er afgestemd worden op doelgroep en worden advertenties in zoektermen zichtbaar wanneer er op deze zoekwoorden gezocht wordt. De vertoning hiervan kost niets, echter wanneer een potentiële klant op de advertentie klikt, worden er pas kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden vooraf bepaald. Door creatief om te gaan met het beschikbare budget en verschillende manieren van adverteren kunnen andere opties rendabeler zijn.

Bing Ads

Bing is net als Google een zoekmachine waarop geadverteerd wordt. Echter wordt deze manier van adverteren BingAds genoemd. Andere namen voor BingAds zijn Microsoft advertising en Bing advertising. Met deze vorm van adverteren kunnen er o.a. advertenties op Bing en Yahoo worden geplaatst. Voordelen van BingAds zijn dat ze makkelijk te beheren en over te zetten zijn, minder concurrentie hebben en AdWords campagnes rechtstreeks geïmporteerd kunnen worden. Dit scheelt veel tijd en kosten. Bing hanteert hetzelfde business model als Google Ads, waarbij er betaald wordt per klik en/of aantal vertoningen.

Zoekmachine marketing uitbesteden?

Als (startende) onderneming kan het lastig zijn om nieuwe klanten/leads binnen te halen. Veel ondernemingen hebben dan ook niet vanaf de start het budget om een sales manager aan te nemen. Zeker in de eerste fase komt het vaak voor dat een bedrijf een helpende hand nodig heeft. Naast startende bedrijven, lopen ook veel bedrijven in een later stadium vast. Dit komt omdat zij de creativiteit missen om nieuwe leads of klanten binnen te halen. Wij van Dunion zijn van mening dat het nooit te laat is om met zoekmachinemarketing te starten. Om zoekmachine marketing op de juiste manier weer te kunnen geven is het dan ook van belang om de nodige kennis te hebben of hulp van externe partijen.

Over Dunion

Dunion Online Marketing bureau bestaat uit een team van jonge, gedreven professionals en ijverig om zich tegenover de klant te bewijzen. De frisse en creatieve kijk van ons team zorgt ervoor dat wij al jarenlang de doelen van onze klantenkring weten te behalen. Voor het positioneren van een merk of bedrijf, het opstellen/uitwerken van een strategisch marketingplan via de juiste marketing kanalen kunnen ondernemers bij ons terecht. Aspecten als website/webshop creatie, grafisch design, zoekmachine marketing, e-mail marketing, social media, verkoop via marketplace(s) etc. kunnen hierbij aan bod komen.

Unieke voordelen

  • Scoor beter in de zoekmachines
  • Vergroot uw (online) vindbaarheid
  • Direct bovenaan in de zoekmachines
  • Vergroot de autoriteit van uw website
  • Wordt gevonden op relevante zoektermen van uw doelgroep

Maak vrijblijvende afspraak

Bent u geïnteresseerd in meer omzet via het grootste verkoopplatform van de Benelux? Vul dan hieronder uw gegevens in en wij nemen vrijblijvend contact met u op.

    Uw persoonlijke gegevens

    Aanhef Dhr.Mevr.