Dunion SEO Case: Ronaldschot.nl

Sinds dat wij van Dunion alle marketing activiteiten van Ronaldschot.nl hebben mogen uitvoeren, zijn er hele mooie resultaten behaald door ons team. Door gebruik te maken van diverse marketing elementen hebben wij de resultaten zeer positief kunnen beïnvloeden. Deze combinatie van disciplines bestond uit o.a. SEA via Google Ads, SEO (zoekmachine optimalisatie en CRO (conversie ratio optimalisatie).

 

Ronaldschot.nl Case Resultaten 2019 t.o.v. 2018

  • Organisch verkeer+18,61%
  • Nieuwe gebruikers+19,77%
  • Conversies+44,24%
  • Sessies+20,34%
  • Bezoekers 58.953 -> 69.754

Om meer bezoekers te generen via SEO hebben we de website gekoppeld aan diverse SEO tools om zoveel mogelijk informatie over de website te weten te komen. Denk hierbij aan technische aspecten van de website die verbeterd moesten worden om de vindbaarheid van de website te verbeteren. Ook hebben we door deze tools een goed inzicht gekregen in de concurrentie en hebben we hier vele voordelen uit kunnen halen.

Wat hebben we gedaan?

Categorieën

Ronaldschot.nl is een webshop met tientallen verschillende e-bikes, fietsen en 2e hands fietsen. Om zoveel mogelijk verkeer te genereren, hebben we door middel van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek én concurrentieonderzoek diverse categorieën aangemaakt die het productaanbod konden categoriseren. Op deze manier hebben we gerichter op koopintenties kunnen inspelen wat geresulteerd heeft in een hogere conversie.

Content

Om zoekmachines beter te laten begrijpen wat de inhoud van de website is, hebben we per categorie content optimalisatie doorgevoerd. Dit zorgt ervoor dat de categorieën beter gevonden werden op belangrijke zoektermen.

Technisch SEO

Naast on-page SEO zijn we ook aan de slag gegaan met de technische aspecten van SEO om de vindbaarheid van de website te bevorderen. Denk hierbij aan het doorvoeren van unieke meta tags per categorie en het plaatsen van interne links en het verwijderen van 404 links.

Productoptimalisatie 

Uit onderzoek is gebleken dat er zoekvolume is naar specifieke e-bikes. Hier hebben we op ingespeeld om op de juiste plekken per productpagina belangrijke zoektermen te verwerken, zodat zoekmachines de productpagina’s beter vertonen in de organische zoekresultaten. Denk hierbij aan unieke meta tags om meer duidelijkheid te brengen in e-bikes, fietsen en 2e hands fietsen. Naast meer bereik en zichtbaarheid zorgt dit ook voor meer conversie, omdat de zoekopdracht van de bezoeker gerichter is en meer koopintentie heeft.

Inspelen op SEO trends

Bij Dunion houden we alles in de gaten op het gebied van SEO trends. Zo ook de FAQ-snippet. Dit betekent dat je vraag en antwoord direct in de zoekresultaten van Google kunt laten zien. Hierdoor wordt er veel ruimte gewonnen, waardoor een website meer opvalt in de steeds ‘drukkere’ zoekresultaten.

Meer zichtbaarheid in Google

 

 

 

 

 

Enorme stijgingen belangrijke zoektermen



 

Technische SEO