Dunion Case: Runderkamp

Sinds Dunion de marketing activiteiten van Runderkamp begin 2019 heeft mogen overnemen, zijn er hele mooie resultaten behaald. Door gebruik te maken van verschillende marketing elementen hebben wij de resultaten zeer positief kunnen beïnvloeden. Deze combinatie van disciplines bestond uit SEA via Google Ads, E-mail Marketing, CRO(Conversie Ratio Optimalisatie) én Social Advertising via Facebook en Instagram.

In het geval van Runderkamp hebben wij ons in eerste instantie gefocust op de automatisering van belangrijke campagnes én de communicatie tussen de verschillende kanalen. Het is belangrijk dat er vanaf het eerste contact op de juiste manier met elke bezoeker omgegaan wordt.

Runderkamp Case Resultaten 2019 t.o.v. 2018

 

 

  • Gebruikers+ 74,21%
  • Nieuwe gebruikers+ 70,26%
  • Eventplanner+ 123%
  • Conversiepercentage (Google Ads)+ 45,4%
  • Conversies (Google Ads)+ 98%
  • Kosten(slechts) + 15,5%

Google Ads

Google Ads is één van de belangrijkste kanalen voor Runderkamp om (nieuwe) bezoekers te genereren. Ondanks dat de campagnes al jaren actief zijn hebben wij toch een hele grote stijging in de resultaten weten te realiseren. De grootste reden hiervan is het automatiseren en optimaliseren van bestaande campagnes. Wanneer enorm veel zoekwoorden aanwezig zijn, is het belangrijk goed onderscheid te maken tussen converterende en niet-converterende zoektermen. Dit onderscheid zorgt ervoor dat er op de beste manier omgegaan wordt met het beschikbare budget. Het bepalen van de juiste biedstrategie kan hier ook een hele belangrijke rol in spelen.

Facebook / Instagram Advertising

Waar Google Ads gebruikt wordt om heel gericht de doelgroep te targeten hebben we afgelopen jaar Facebook én Instagram gebruikt om deze doelgroep nogmaals te targeten middels remarketing campagnes. Ook hebben we social media gebruikt om losse evenementen te pushen.

E-Mail Marketing

Binnen de website zijn heel veel conversie punten gebouwd. Deze punten zorgen ervoor dat er een grote database van e-mail adressen opgebouwd wordt. Door deze e-mail adressen in de juiste doelgroeplijsten te zetten kunnen we heel gericht mails naar de meest relevante doelgroepen versturen. Bij rustigere periodes wordt er op deze manier weer contact opgenomen met bestaande klanten om de algemene bezettingsgraad van het catering team zo hoog mogelijk te houden.

CRO(Conversie Ratio Optimalisatie) – Website Optimalisatie

Wanneer de bezoekers op de website van Runderkamp terecht komen wordt het analyseren direct gestart. Door bezoekersgedrag te meten en analyseren kunnen we aanpassingen binnen de website maken om het conversieratio te laten stijgen. Hoe hoger het conversieratio, hoe meer je gebruik maakt van het beschikbare budget.

Soms kunnen de kleinste aanpassingen het conversieratio al fors doen stijgen. In het geval van Runderkamp besloten we om de offerte module helemaal om te gooien, dit heeft tot grote stijgingen in het conversiepercentage geleid. Tegenwoordig kent de offertemodule nog maar 3 stappen:

Runderkamp Offertemodule
Runderkamp Offertemodule