Wij van Dunion Marketing hebben mogen bijdragen aan het aanzienlijk verbeteren van de resultaten van Fysiogroep Waterland op het gebied van organische vindbaarheid (SEO). Door in te spelen op de juiste intentie en behoefte van de bezoeker hebben wij een stijging van 2800% in het aantal organische (SEO) bezoekers kunnen realiseren. Dit is bereikt in het afgelopen jaar t.o.v. het jaar daarvoor.
Fysiogroep Waterland is een fysiopraktijk die verschillende behandelingen en diensten aanbiedt. Zij gaven aan dat ze graag meer organische aanvragen uit de regio wilden realiseren. Met deze informatie zijn wij een zoekwoordenonderzoek gestart. Om te beginnen hebben we alle zoektermen in kaart gebracht die relevant waren om de dienstenpagina’s te kunnen optimaliseren voor de organische vindbaarheid. Al vrij snel merkten we op dat de zoekvolumes op klachten hoger lagen. Uit een aanvullend onderzoek bleek dat mensen eerst op zoek gaan naar meer informatie over hun klacht. Ze zijn o.a. benieuwd naar de oorzaak, symptomen, maar vooral naar de behandeling om hun klacht te verminderen en/of te verhelpen.

Content gericht op klachten

We hebben voor iedere behandeling die Fysiogroep Waterland aanbiedt de klachten in kaart gebracht die de behandeling kan verhelpen. We hebben voor deze klachten unieke pagina’s aangemaakt en (SEO) geoptimaliseerd. Dit heeft ervoor gezorgd dat de website op diverse klachten in zoekmachines is gaan scoren dat voor veel gratis bezoekers heeft gezorgd. In onderstaande afbeelding vind je een greep uit de zoekwoorden waar op gefocust wordt en op welke positie zij nu scoren t.o.v. het startmoment van het SEO-traject.

semrush posities fysiogroep waterland

 

Naast het optimaliseren van pagina’s op een specifiek zoekwoord, werken wij ook met synoniemen en longtail keywords. Dit heeft ervoor gezorgd dat het domein op meerdere zoektermen in zijn totaliteit scoort. In onderstaand screenshot zie je hoe er per maand op meerdere zoektermen wordt gescoord. In augustus 2020 zijn dat 116 zoekwoorden en in augustus 2021 zijn dat er al 1142, waarvan 29 zoekwoorden in de top 3 van Google.

Resultaten aantal kliks uit organisch verkeer (SEO)

In onderstaand screenshot is te zien dat in augustus 2020 (startmoment) de website gemiddeld zo’n 0-10 organische bezoekers trok en dat een jaar later dit gemiddeld zo’n 160-200 per dag is!

resultaten google search console fysiogroepwaterland

  • Organische gebruikers+2.789,57%
  • Nieuwe organische gebruikers+2.775,41%
  • Aantal organische sessies+2.441,43%
  • Aantal conversies137 vs 0