Bol.com gaat nu ook merkkleding verkopen

11 november 2019

Verkoopplatform bol.com gaat all-in op de verkoop van merkkleding. Dit gaan zij doen om beter te concurreren met aankomend concurrent Amazon meldt het Financieel Dagblad. Volgens insiders is bol.com in gesprek met grote merken als Tommy Hilfiger en G-star.

De Amerikaanse verkoopplatform gigant Amazon opent begin 2020 een Nederlandse site en dat betekent grote concurrentie voor bol.com. Amazon en bol.com hebben allebei een breed assortiment, een groot verschil in het aanbod is dat Amazon merkkleding verkoopt en bol.com alleen sportkleding.

‘Zou logisch zijn’

Dat verschil wil de Nederlandse webwinkel volgens het FD nu de das omdoen. De dochteronderneming van Ahold zou het nieuwe aanbod merkkleding in januari groots willen aankondigen.

bol.com wil het nieuws niet bevestigen, maar ook niet ontkennen. De woordvoerder meldt aan RTL Z: “We verkopen inmiddels al schoenen en diverse kledingcategorieën, zoals sport- en babykleding. Een uitbreiding op dit vlak zou dan ook logisch zijn.”

Retouren zijn ‘pijnpunt’

Volgens de krant zijn retourzendingen een knelpunt in de gesprekken tussen bol.com en modemerken. bol.com wil dat de verkopers (in dit geval de merken) verzending en retouren regelen. Echter willen de merken dat juist uitbesteden aan de webwinkel.

Bron: RTL Nieuws

Auteur

Frank Schilder

Marketplace Marketing Specialist