Plusjop heeft sinds 2020 een compleet nieuwe webshop waarbij het assortiment is uitgebreid naar bijna 30.000 producten, met de focus volledig op hoveniers. Vanaf 2020 zijn wij van Dunion ook gestart met de CRO én SEO van Plusjop en hiermee zijn hele mooie resultaten behaald door ons team.

Conversion Rate Optimization (CRO):

Om de beste resultaten uit de website van Plusjop te verkrijgen hebben wij het gedrag van bezoekers geanalyseerd. Door steeds aanpassingen door te voeren en de resultaten met elkaar te vergelijken zijn wij tot het optimale resultaat gekomen voor de website van Plusjop. Aangezien steeds meer bezoekers via mobiel op de website komen is het belangrijk dat de mobiele website ook optimaal functioneert. Zo hebben wij bijvoorbeeld de header op de mobiele pagina verkleind waardoor het assortiment gelijk zichtbaar wordt voor bezoekers. Verder hebben we filters op mobiele pagina’s ingeklapt zodat meer van de pagina zichtbaar is en bezoekers de filters kunnen uitklappen indien nodig. Dit soort kleine aanpassingen kunnen al een groot verschil maken voor bezoekers, waardoor ze hun gewenste producten sneller vinden en de website gebruikersvriendelijker wordt.

SEO:

Om de website beter te laten presteren zijn alle meta titels en beschrijvingen van alle categorieën geoptimaliseerd, hierdoor begrijpen alle zoekmachines beter waar een bepaalde pagina over gaat. Verder zijn diverse categorieën voorzien van extra content om nog beter vindbaar te worden op belangrijke zoektermen en relevante synoniemen. Ten slotte is ons team constant bezig de technische achterkant van de webshop te verbeteren.

SEA:

De campagnes van Plusjop richten zich op zoveel mogelijk producten van de webshop. Door de product feed te blijven optimaliseren en aanpassingen van advertenties door te blijven voeren in de zoekcampagnes van Google zijn uitstekende resultaten behaald.

Plusjop.nl Case Resultaten 2019 t.o.v. 2018

Ten opzichte van 2018 hebben we in 2019 hele mooie vooruitgang geboekt. Zo is er een stijging van het aantal conversies van 920% gegenereerd en een opbrengststijging van 767%.

 

 

  • Paginaweergaven +351,97%
  • Unieke paginaweergaves+265,50%
  • Opbrengsten (Google Analytics)+767,11%
  • Bouncepercentage-64,21%
  • Conversiepercentage (Google Ads)+117,85%
  • Conversies (Google Ads)+920%

Plusjop.nl Case Resultaten eerste half jaar 2020 t.o.v. eerste half jaar 2019

Extreme vooruitgang geboekt in deze periode, namelijk een stijging van 906,26% van de opbrengst!

  • Paginaweergaven +476,61%
  • Unieke paginaweergaves +716,28%
  • Opbrengsten (Google Analytics)+906,26%
  • Bouncepercentage -45,26%
  • Conversies (Google Ads)+1.222,73%

Topposities behaald voor belangrijke zoektermen

Vanaf januari 2020 is het aantal zoektermen waar de website op scoort: 2100.

Een overzicht van de zoektermen met veel zoekvolume waar zeer mooie resultaten mee behaald zijn.