Vanaf het moment dat wij de online marketing activiteiten van Ronaldschot.nl hebben mogen beheren, zijn er hele mooie resultaten behaald. Door Google Ads, CRO (Conversion Rate Optimization) en SEO te combineren zijn wij tot belangrijke inzichten gekomen om de prestaties van Ronaldschot.nl te optimaliseren.

Wij zijn tot deze mooie resultaten gekomen door vooral te kijken naar de interesses van de bezoeker. Het is belangrijk dat gewenste producten snel en gemakkelijk online gevonden kunnen worden, met de juiste hulp.

Google Ads:

Google Ads is één van de belangrijkste kanalen van Ronaldschot.nl om zowel nieuwe als terugkerende bezoekers te genereren. Het opzetten van nieuwe campagnes en het optimaliseren van bestaande campagnes is hierbij heel belangrijk. De groeiende populariteit van elektrische fietsen heeft ons ertoe gezet de focus van de campagnes meer op E-bikes te richten, met gebruik van de juiste zoektermen en biedstrategieën. Verder is het verwijderen van overbodige zoektermen een geschikte manier om deze focus te behouden en binnen het budget te blijven, met een stijging van de conversies tot gevolg.

Conversion Rate Optimization (CRO):

De gebruiksvriendelijkheid van een website is een van de belangrijkste punten om bezoekers op een website te houden en ze hierdoor te laten vinden waar ze naar op zoek zijn. Voor Ronaldschot.nl hebben wij de meest bezochte pagina’s geanalyseerd en naar verbeterpunten gezocht. Door deze punten te blijven aanpassen naar de wensen van de bezoekers is de website nu in optimale staat en gemakkelijk te gebruiken voor iedereen.

SEO:

Om nóg meer bezoekers te genereren hebben de meest bezochte pagina van Ronaldschot.nl geanalyseerd. We zagen dat bezoekers zowel via Ronaldschot.nl op deze pagina terechtkwamen, maar ook veel dynamische bezoekers kwamen op deze pagina terecht. Om deze dynamische bezoekers ook het aanbod van Ronaldschot.nl te laten zien, hebben we deze pagina geoptimaliseerd zodat zowel bezoekers van Ronaldschot.nl én dynamische bezoekers gemakkelijk naar de website van Ronaldschot.nl kunnen navigeren.

Ronaldschot.nl Case Resultaten 2019 t.o.v. 2018

Flinke verbeteringen behaald in deze periode, namelijk een stijging van 72,31% van het aantal behaalde doelen én een stijging van 192,59% van het aantal conversies.

  • Paginaweergaven+18,31%
  • Unieke paginaweergaves+15,12%
  • Behaalde doelen (Google Analytics)+72,31%
  • Doelconversieratio (Google Analytics)+45,70%
  • Conversies (Google Ads)+192,59%

Ronaldschot.nl Case Resultaten eerste halfjaar 2020 t.o.v. eerste halfjaar 2019

Geweldige resultaten behaald in deze periode, namelijk een stijging van 219,88% van het aantal behaalde doelen én een stijging van 536,84% van het aantal conversies.

  • Paginaweergaven+50,81%
  • Unieke paginaweergaves+53,63%
  • Gem. tijd op pagina+11,03%
  • Behaalde doelen (Google Analytics) +219,88%
  • Doelconversieratio (Google Analytics)+103,39%
  • Conversies (Google Ads)+536,84%