Interview met Bill Duin, partner van Dunion

Al jarenlang is Dunion de uitvoerende rol voor alle marketingactiviteiten van Podobrace. Onlangs is er in de Twinkle, een magazine over alles wat met E-commerce te maken heeft, een leuk interview verschenen met de eigenaar van Podobrace. Je leest het hier!

Over Bill Duin

Als klein jongetje wist Bill Duin al dat hij ondernemer wilde worden. Of, nou ja, in elk geval iets opbouwen en creëren. Billy’s Industries, zou zijn bedrijf gaan heten. Ondernemen is in zijn ogen het mooiste dat er is: iets creëren wat er nog niet was. Inmiddels omvat de Podobrace Group meerdere verschillende bedrijven en viert webshop Podobrace, nummer 129 in de Twinkle100, dit jaar het 10-jarig jubileum.

Inspiratie

‘Mijn inspiratie komt uit alledaagse dingen. Natuurlijk kijk ik naar business-sites, wil ik weten hoe zij met allerlei zaken omgaan. Maar ik raak ook geïnspireerd door mijn collega’s; ik vind het fantastisch als ik ze hoor lachen en als we als team iets moois neerzetten. Verder staat mijn hoofd nooit stil. Ik slaap maar een paar uur per nacht en ben constant met allerlei zaken bezig, maak notities of mail gedachteflitsen naar mezelf. Ik ga graag vliegen omdat ik daar rustig van word, dan zoom ik uit en kan ik opnieuw kijken en opgedane ideeën uitwerken. Maar mijn grootste inspiratiebron bestaat uit films, bijvoorbeeld The Founder, een biografisch drama over het leven van Ray Kroc, de oprichter van McDonald’s. Die zet ik dan zeker zeven keer stil om aantekeningen te maken. Er zitten in films altijd parallellen die ik kan toepassen.’

Digital commerce

‘Alles aan e-commerce boeit me enorm: de snelheid, het feit dat je met één druk op de knop de hele wereld kunt bereiken, de interactie, de data waaruit je conclusies kunt trekken – het cliché meten is weten is niet voor niks een cliché. Ik vind het fantastisch om meteen resultaat te zien: je voert ’s middags iets in en ’s avonds zie je dat het wordt verkocht, en dat heb je dan zelf gecreëerd. En je onderbouwt het met data; je neemt beslissingen aan de hand van data in plaats van andersom.’

Ontwikkelingen

‘Opmerkelijk is de groei van digital commerce die nog eens flink versterkt wordt door de coronamaatregelen. Daarbij zie je dat klantcontacten steeds persoonlijker worden, onder meer met behulp van virtual reality. We kijken anders naar dingen, zoeken andere oplossingen, maken gebruik van videocall of chat om contact te maken met klanten. Het klantcontact uit de stenen winkel combineren we met digitale technieken.’

Vrije tijd

‘Omdat ik maar zo weinig slaap, heb ik heel lange dagen. Op maandag maak ik alle tijd vrij voor mijn zoontje. Verder kijk ik dus graag films, daar zit ik dan helemaal in, dat werkt therapeutisch. Zelfs van Disneyfilms word ik rustig, haha, ik vind dat je het kind in jezelf niet moet verliezen. Natuurlijk houd ik ook van samenzijn met familie, vrienden en soms uitgaan. Sporten doe ik helaas niet meer, ik beweeg al zo veel op een dag. Vóór corona speelden we elke vrijdag op kantoor voetbal met teams per afdeling; na zo’n potje bespreek je met elkaar soms 25 keer meer dan in een reguliere vergadering. Dat gaan we zo gauw het kan weer doen! Net als reizen. Zoals gezegd vlieg ik veel en graag; ik heb een zwak voor Amerika, Canada en Japan.’

Trots

‘Natuurlijk ben ik trots op alle gewonnen awards. Maar ik ben het meest trots op het feit dat ik een fijne werkplek heb gecreëerd waar mensen graag willen zijn. Collega’s worden beste vrienden en andersom, ik heb ook vrienden gevraagd bij ons te komen werken. En dat gaat uitstekend.’

Guilty pleasure

‘Ja, die heb ik! Ik ben onder meer gek op reality-tv als Temptation Island, of Ex on the Beach. Het heeft iets fascinerends, ik kijk er de hele week naar uit, gluren en daar dan wat van vinden, haha!’

Bron: Twinkle